V-day

0kommentarer

Eller Lördag som vi brukar kalla den.
Jag och Astrid var på gymnastik i morse sen var vi på Coop och ha handlade Astrid somnade i kundvagnen så jag fick packa varor runt henne. 
Daniel jobbar en veckas nattjour så han sover i stan och kommer hem på eftermiddagarna och åker vid halv sju på kvällen. 

När jag och Astrid kom hem från affären så var kom Daniels mor och morbror och hämtade vår gästsäng som jag ville bli av med och Daniels föräldrar behöver till sin gäststuga. Så nu får gäster som kommer hit sova på soffan eller någon annan alternativ lösning. Gästrummet ska spacklas och få lite färg och så in med någon fåtölj och andra möbler som får stå och damma.

Det är helt klart skönt att inte vara trångbodda, men tre pers i en fyra med ett stort vardagsrum innebär att gästrummet som till en början var tänkt som kontor, som sedan blev gästrum som sällan användes och som nu till sist varit möbelförvaring av sånt jag rensat ut. Men efter att ha sålt av lite, skänkt bort lite, ordnat massor av förvaring i klädkammaren så är nu projektet att helt   enkelt ha det extra rummet till vad än vi behöver. (Jag har en liten vision om att få någonvart att sy på min nya maskin och få sitta i lugn och ro och stänga in mig lite, men vi får se hur det går.)

Annars så känns det som att vi efter två år äntligen kan sluta möblera om hela tiden (eller jag gör, Daniel blir tokig). För nu är förrådet genomgånget och redo att få hyllor så att vi kan utnyttja platsen, Astrids rum är schysst, köket är som det är, det får vänta med kärlek tills vi vill lägga löjligt mycket pengar på det (dra ny el, byta spis, bygga om skåpen lite så att de konstiga mått vi har idag blir normala, byta till ett golv som är enhetligt med resten av lägenheten osv!) men idag är det funktionellt och familjärt (med andra ord mest kladdigt hela tiden).

Jäkla lång utläggning om lägenheten det blev, jag som bara skulle gå in här och skriva lite om vår dag och börja försöka uppdatera lite igen. Men jag har bulldeg på jäsning som jag måste gå och ta reda på!




Astrid imorse innan vi skulle åka till gymnastiken, hon körde stenhårt och var helt slut efteråt!
ja la en filt i botten av kundvagnen där hon fick ligga och titta på film, men det tog inte lång stund innan hon sov.

Det blev liksom till att handla och lägga varor runt henne, men hon sov vidare så dey var nog populärt att bädda in sig i min jacka!

Jag fick tulpaner av svärmor och sen kom Daniel hem med blommor och choklad (efter fyra alla hjärtans dagar vi låtit passera utan att låtsas om dem).


Jag använde mina poäng på Coop till en bakmaskin, får se om vi kommer överens.. Nu ska jag gå och se hur det går för min deg!

Vi hörs!

Kommentera

Publiceras ej