Gyllene morgon

0kommentarer

Redan fredag igen! Jag sitter och väntar på bussen, har öppning idag så då gäller det att vara uppe i tid. Det är rätt skönt att ha öppning faktiskt, då är bussen till jobbet i tid, det är få passagerare och lite trafik och allt flyter på bra. Sen börjar dagen på jobbet lugnt och fint och jag hinner göra massor av saker innan frukost.

Sen att få sluta 14.30 och kunna hämta Astrid på förskolan vid 15 är bara en stor bonus. Jag jobbar annars mest mellantider på jobbet så Daniel får både lämna och hämta för att korta ner hennes dagar så gott det går.

Igår var jag på andra gitarrlektionen, visade att jag övat på läxan och fick ny läxa tills nästa vecka, vi gick fort framåt och det är både noter och ackord så hjärnan får arbeta hårt men det är skönt att vi verkligen börjar från grunden! 
Men denna vecka måste jag öva väldigt mycket faktiskt, det blir mer och mer noter, och fler ackord och snabbare tempo. 

Annars inte mycket nytt, Astrid beställde mat igår, hämtpizza blev det. Årets föräldrar en helt vanlig torsdag, men det händer väldigt sällan så vi låter det gå obemärkt förbi.








Vi var på lekland i söndags eftermiddag, jag skulle på rusta en sväng och leklandet ligger precis bredvid och har öppet till 19. 
1,5 timme körde vi på och Astrid var överlycklig! Sen åkte vi hem och sov.

Kommentera

Publiceras ej