Torsdag

0kommentarer

Veckan har flutit på trots rådande omständigheter. Måndagen var lång men det kompenserades av att resten av veckan sprungit iväg.

I tisdags kom Astrids nya vagn, jag har bestämt mig för att vi i sommar ska vara långlediga (jag och Astrid iallafall) så då har vi nu skaffat oss en väldigt lätt resevagn som vi kan använda istället för våran stora mountain buggy som tar alldeles för stor plats i bilen!

Astrid tycktes gilla vagnen trots att det inte var den stora sköna med stötdämpning utan en mindre variant. Beställde även hem nya delar till vagnen som jag hoppas blir smärtfria att byta, bland annat en plastplupp som den dumma hunden Tage tuggade på när han var en liten och söt valp, den där pluppen har varit en vagel i ögat på min annars så fina vagn som har varit oss trogen i alla väder i snart tre år.

Så fort delarna kommer ska vi serva vagnen, byta hjullager (heter det så?) och ge den extra kärlek. 



Vi ska köra in vagnen lite innan jag vågar ge utlåtande men då vi gillar mountain buggy hemma hos oss så håller jag tummarna att den går hem!

Kommentera

Publiceras ej