Jag vet att du sover

0kommentarer



Så hände det, vi fick ännu ett barn. Ännu en dotter, Elma Dagny Ingrid Olsson 47cm och 3730gram när hon föddes.

Så nu börjar ännu ett nytt kapitel i livet, det gäller att inte ha tråkigt! 
Ett år hann jag jobba, en termin studier och ett år arbete innan jag blev föräldraledig igen, det är lite skrämmande ska erkännas. Känns som att jag precis kommit igång med livet här efter flytten (föräldraledig och nyinflyttad är en dålig kombo).

Nu är det dags igen, lite panik känner jag över det, över att jag inte har något att gå tillbaka till när jag vill avsluta min föräldraledighet, över att vi inte fått den ordning jag hade önskat (fast jobb, tjockt konto, ökat amorteringen på bolånen etc.).
Panik över att jag är förändraledig samtidigt som kompisar (tonårsdrömmen) men att det skiljer ett helt län emellan.
Panik över att jag helt plötsligt "bara" är morsa igen.

Älskar livet och äventyren. 

Kommentera

Publiceras ej